سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طهور
یکشنبه 92 اردیبهشت 29

انتظار کم کم داره به سر میاد و نزدیک موسم ضیافت عشق میشیم، هر کسی که ته ته های وجودش، لک زده واسهء خلوت کردن با خدا.... اسباب اساسیه سفر به حرم الهی جمع کنه که خوان رحمتش دوباره گسترده شده... بدوین که جا نمونین.... مبارک باشه این ایام......
یه سالی که داشتم تو وبلاگا می گشتم فلسفه اعتکاف، از دید یکی از دوستان وبلاگ نویس به چشمم خورد..... بد نیست شما هم یه نظری بهش بندازین... البته هر جا دستم اومده... ویراستاری کردم... یعنی کلی تو این متن خودمو شریک کردم.
ایشون اینجور گفتن که:

اعتکاف در فرهنگ لغت فارسی به معنی گوشه نشینی، ولی در فرهنگ لغت دل من به معنی در آغوش خدا رفتنه. میدونین حتی حروف کلمه ی اعتکاف هم معنی دارن؟
مثلا:
الف: یعنی ایمان ... کسی که معتکف میشه در همون لحظات اول اعتکاف، خدا یه ایمان قلمبه میریزه توی قلبش به طوری که تا آخر اعتکاف اصلا توی فکر شهوت و کارای دنیایی نمیره و همهء کارای او با اخلاص و بی ریا میشه.
ع: یعنی عشق ... به به !!! توی اعتکاف (به خصوص نیمه شب های اون) آدم غرق در دریای بی پایان عشق میشه و چیزی رو جز محبوبش نمی بینه. هق هق ها و ناله های جوونا نشانگر همین عشقه. (به نظر من اعتکاف اوج عشقه).
ت: یعنی تالّف (تالّف به معنی دل کسی رو به دست آوردن و با اون دوست شدن هست). کسی که معتکف میشه دل امام زمان (عج) رو به دست میاره و به راحتی میتونه رابطه ای دوستانه ای با حضرت برقرار کنه. معتکف فاصلهء خودش رو با حضرت ولی عصر (عج)کم میکنه ‍و دنیا و آخرش رو تأمین میکنه. نه تنها با امام عصر(عج) بلکه با همهء معصومین (س) !!!
ک: یعنی کوثر. انگار یه شاخه پر آب از حوض کوثر کشیدن توی اعتکاف که هر چی معتکف هست از اون سیر آب بشن. به خاطر همینه که میگن هر کی از اعتکاف بر میگرده پاکه پاک هست. عین اون روزی که تازه از مادر متولد شده. توی این مورد اصلا شک نکنید که اعتکاف یه ویروس کش بسیار قوی هست و هیچ ویروسی از دست اون نمیتونه فرار کنه! پس اونایی که بار گناهید (خودم رو میگم) قدر اعتکاف رو بدونید!
الف: برای این «الف» هرچی فکر کردم چیزی به نظرم نرسید که یییییهو یادم افتاد به صاحب اعتکاف حضرت امیر (ع)..... کی میتونه پاکباخته تر از این معتکف پیدا کنه؟
چه جانماز پی اعتکاف بردارد     چه ذوالفقار به عزم مصاف بردارد
علی حقیقت روز است و هیچ جایز نیست    که در مقابل شب انعطاف بردارد
دو سوی این کره هریک قلمروی دارند    نشد جدائیشان ائتلاف بردارد
شبیه خواب سحر سطحی است و زود گذر    کسی که دست از این اختلاف بردارد
دوباره مثل علی زاده میشود اما     اگر دومرتبه کعبه شکاف بردارد
اگر که حرمت مولا نبود ممکن بود    خدا زخلق خود امر طواف بردارد
ف: یعنی فکر. توی اعتکاف به دلیل خلوت و تنهایی که وجود داره میشه عقل رو به کار انداخت و فکر و دل رو یکی کرد. یادتون باشه که فکر کردن یکی از بهترین عبادت هاست و آدم با فکر کردن میتونه به درجه های بالایی برسه (هم در دنیا و هم در آخرت). (معتکفها حواسشون باشه که خودشون رو گیر رفیق ها و کارای فرعی نکنن !!!)
 
پ. ن:  امیدوارم هرکسی قسمتش میشه به این مهمونی بره باقی دوستانی که دلشون میخواد باشن اما جور نمیشده رو از دعای خیرشون محروم نکنن............ التماس دعا

اعتکاف