سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طهور
یکشنبه 86 اسفند 5

مرحله سوم: تعیین نقطه مرکزی

 

عنوان بحث: قلب امام

هدف بحث: دستیابی به روح مهدویت

نقطه شروع بحث:

شخصیت هر انسانی، بر اساس افکاری که در ذهن او میگذرد و احساس هایی که در درون او ظهور می کنند و رفتارهایی که از خود بروز می دهد، شکل می گیرد و با تغییر آن ها می تواند تغییر شکل بدهد و از یک نوع شخصیتی به نوع دیگر متحول شود.

انگیزه های فرد، مرکز شخصیت اوست. ما تنها هنگامی می گوییم:((من او را خوب می شناسم)) که از درون فرد مورد نظر اطلاع داشته باشیم، بالخصوص از انگیزه های او در بوز احساس ها و رفتارها.

بر این اساس، گفتار زیر را توضیح دهید:

((هر که بمیرد و امام زمانش را نشناسد، پس از مرگ، به کفار قبل از اسلام ملحق خواهد شد که بر اساس خیالات و تمایلات خود زندگی می کردند و در نادانی و گمراهی بودند.))

 

توضیح (منظور از شناخت امام):

شناخت نسبت به اهداف، فعالیتها، ادراکهایی که از این عالم و ما دارند...... شناخت به اینکه چرا این وظیفه به عهده حضرت گذاشته شده است. او کیست؟

 

سوال:

به نظر شما، در قلب امام چه می گذرد؟

در قلب ایشون چه می گذرد؟...... آرامش، صبر، اراده، توکل، امید... انگیزه های لازم برای هدایت و ادای وظیفه ای که به عهده دارند..... همهء اعمال و رفتارهاشون با شناخت و هدفمند است. الان تقریبا هیچ تصوری از آنچه از قلب ایشون میگذره ندارم.... چون آنچه را که باید درک کنم تا به شناخت لازم نسبت به قلب و اهداف ایشون برسم، هنوز کسب نکرده ام.