سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طهور
جمعه 86 مهر 20

پاسخ مرحله اول: هدف گذاری/ مهدویت کیمیای هستی

 

اگر چهار عبارت زیر را با هم جمع کنید چه نتیجه ای حاصل می شود؟

 

فطرت بشر، کمال خواه است.

+

کمال، خروج از محدودیت هاست.

محدودیت در علم و تشخیص(جهل)، محدودیت در اراده(عجز) و محدودیت در بقاء(مرگ و فنا).

+

خروج از محدودیت= اتصال به نامحدود و بینهایت

+

وجود نامحدود و بینهایت= خدا

 

نتیجه: فطرت من باید به کمال مطلق(خداوند) بپیوندد.

امنیت و عدالت، زمینه ساز تلاش برای حرکت به سوی خداست. منجی موعود، عدالت را می خواهد نه فقط برای عدالت بلکه برای هدفی برتر، او هدفش حرکت دادن تمام بشریت به سوی خداست؛ برقرای تمدنی((خدامحور))؛ تمدنی که فعالیت سیستم ها و شبکه های آن، احساس عظمت، قدرت، علم و وجود بینهایت خداوند را روز به روز در قلب و روح و فکر انسانها، بیشتر و بیشتر می کند. از زبان او بشنویم:

 ((خداوند به کسانی از شما که خدا را باور کردند و رفتار منطبق با خواست خدا داشتند، وعده قطعی داده است که بدون تردیدی مدیریت جهان را به دست آنها خواهد رساند،(همانطور که دیگرانی که قبل از آنها جهان را مدیریت می کردند دست تدبیر الهی آنها را به این موقعیت رسانده است) و دین آن ها را که مورد پسند و رضایت خداوند است در سراسر زمین قطعا گسترده خواهد کرد مطمئنا ترس را از وجودشان خواهد ربود و به امنیت تبدیل خواهد نمود، وضعیت نهایی آنها این گونه خواهد بود که با تمام وجود و بدون هیچ انحراف و تمایلی به دیگری،  من را می پرستند.))(نور-۵۵)

علامه طباطبایی رحمه الله علیه در تفسیر این آیه چنین نوشته اند:

مقصود از این آیه این است که خداوند جامعه بشری را در نهایت، به جامعه ای تبدیل خواهد کرد که خداپرستی خالص عمومی شود. و این چنین جامعه ای در زمان ظهور مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه محقق خواهد شد.

جواب در یک جمله: مهدویت عدالت را برای حرکت دادن کل بشریت ب سوی خدا می خواهد.

به نظر شما برای سوق دادن زندگی به سمت و سوی ((جامعه مهدوی)) از کجا باید شروع کرد؟

فعالیت بعد پاسخ به این سوال است.